Pontiac transport electrisch en temperatuur problemen.

  • Paul

    hallo iedereen.

    wie kan mij helpen aan een electrisch schema van een pontiac transport montana van 1997 (Canadese versie) de ventilatoren van de radiateur doen het niet en als de auto dus een tijdje stationair draait loopt hij warm.

    en kan iemand mij vertellen welke temp de meter moet aangeven? de meter begint bij 40 graden en halverwege staat er 100 graden al ik nu rij staat de meter (als ik de schaalverdeling aanhou) op het tweede langere streepje zeg maar een kwart van de meter en dat zou ongeveer 78 tot 82 graden zijn en dat vind ik eigenlijk wat aan de lage kant. ook kan ik niet echt uit het boekje halen hoe de relais er in moeten ze hebben namelijk 4 pootjes en je kan ze dus 180 graden draaien.

    nu kan het nog een massa probleem zijn want als de brandstof meter onder een kwart komt gaat hij soms helemaal naar vol de zelfde stand als je de stekker van de vlotter los zou halen.

    ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    met vriendelijke groet. Paul

  • johasnna

    ik heb een vraag. mijn pontiac reageerde goed tot een paar dagen geleden. nu is het zo dat hij helemaal geen reactie meer geeft als ik hem wil starten. vandaag starte hij en nadat ik hem gestopt had, kreeg ik geen reactie van hem meer. hij reed vanmorgen al alsof hij op minder cilinders reed. nadat ik hem gestopt had, en ik hem weer wilde starten, hij geen ene reactie meer gaf.er zit benzine in, er zit genoeg gas in en alle elektrische dingen werken, zoals de ramen etc. maar wannneer ik de sleutel van het contact omdraai doet hij niets. is het een motor probleem of is het een elektronisch probleem. ik ben gek op mijn pontiac en ik wil graag weten waar ik het zoeken moet. ik woon niet in nederland maar in polen, ben nederlandse van oorsprong en hier in polen weten ze weinig van een amerikaanse auto. mijn pontiac is van 1995 en het is een amerikaanse uitvoering. ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.