startmotor

• iwan

Hallo,

Mijn startmotor was kapot nu heb ik een nieuwe gehaald er onder gezet maar niks.

Kan iemand mijn precies zeggen waar en wat ik moet meten om te checken of de bedrading goed is moet wel want heb er niks aangedaan.

start motor draait en komt naar buiten als ik rechtsreeks op de klem S spanning zet.

als ik start en meet dan op het draadje die op de s komt meet ik wel spanning maar dit is +- 9volt.

Hoe moeilijk kan het zijn dacht ik oude start motor was afgebroken door onsteking te vroeg daar door terugslag.

dacht even nieuwe er op en dan weer rijden en onsteking goed zetten.

Ik heb 3 draden een dikke en wat dunnere gele en nog dunnere gele deze laatste op aansluiting S dan anderen op de R en de dikke op het draadeind van de start motor.

Kan iemand mij ook vertellen wat er precies moet gebeuren als er gestart wordt.

groetjes iwan

• Gerry

als je die dikke draad van je accu op zijn plaats zet en voor de rest niks

en je houd even een schroevendraaier op die bout en tegen R kleine boutje waar het draadje van je contactslot op moet

dan moet hij starten

als hij dat niet doet dan is die nieuwe startmotor niet goed (ook een nieuwe kan stuk zijn)

en als hij zo wel start dan zit het toch in het + draadje van je contactslot

dat kun je dan het simpelste oplossen door een gezekerde + draad van je accu te pakken

die binnen op een GOEIE druk schakelaar en terug op het kleine R boutje dan werkt het weer

• iwan

Hallo,

Ik heb gedaan wat je zei alleen schroevendraaier tergen klem S en dikke moer hij begon te draaien en kwam naar buiten.

Ik snap wat je bedoelt met een schakelaar maar ik wil het graag orgineel houden.

Kan je me wat meer vertellen wat er gebeurt als ik mijn contact omdraai want ik ben het spoor ff bijster heb alles door gepiept geen breuk in de kabels ect.

alvast bedankt.

Iwan.

• Gerry

tja dat valt zo niet mee

achter je contactslot zit een contact doosje/schakelaar maar daar kan je HEEL moeilijk bijkomen

dan moet je je hele stuurkolom ongeveer slopen.. stuur eraf dan stuurslot ring/knipperlichtschakelaar enz

en je weet dan weer niet of het daar in zit want het kan ook wel ergens in de auto een draadbreuk zijn?

dan moet je al die draaden opsporen en door meten

het is mij te veel werk daarom maak ik er als ik zoiets heb een drukschakelaartje in haha

nou succes