Trans sport aankopen of niet

• Simon

Hallo

Een vraag. Van een buurman kan ik voor een koopje zijn chevrolet trans sport overnemen. Waarom een koopje daar kom ik later nog op.

Het gaat om een auto uit 2002, 170 dkm gelopen, 1e eigenaar, zeer netjes onderhouden en alle beurten uitgevoerd. Afgelopen jaar nieuwe zomerbanden en nieuwe winterbanden aangeschaft.

De auto kan ik kopen voor €500,-. geen geld maar nu komt het:

De kopppakking is lek en moet worden vervangen en de automaat vertoont kuren.

Tijdens het rijden schakelt hij als je rond de 70km rijdt heen en terug.

Ga je harder rijden dan heb je geen problemen.

Ik heb wat navraag gedaan hier in de buurt (Zweden) maar er wordt gezegd dat de kosten niet opwegen tegen de waarde van auto.

Ik denk eigenlijk bij me zelf, als ik voor €3000,- laat verspijkeren aan deze auto dan heb ik voor €3500,- een goed opnderhouden auto met een nieuwe koppaking en automaat..

Of vergeet ik nu zaken ern zijn er naast deze twee dingen die ik misschien over het hoofd zie, zoals koppeling ect?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Simon Aardenburg

Zweden

• Gerry

Simon

het hele leven is een Gok

als je die koppakking maakt en harder als 70 gaat rijden dan is het goed toch

en het kan ook nog een vacumpotje zijn buiten op de bak want daar schakeld hij op en dat kost hooguit 50€

• Dirk Bakkeren

Tja, ik ben zelf een behept met het Chevy Trans Sport virus en ik ben dus niet helemaal objectief. De TS rijdt heerlijk en je vind geen praktischer auto wat betreft ruimte en rijcomfort op de lange afstand. Het wordt nooit een rallymachine.

Een koprevisie kost je ongeveer € 1600 in Nederland en evt. nog wat meer wanneer er ook een of meer kleppen worden vervangen. Maak dan de balans op; zijn er nog meer zaken die mogelijk kosten met zich brengen? Zo niet, dan is het toch het overwegen waard. Mijn TS heeft nu 290.000 km gelopen en ik laat 'm toch maar weer maken. Er zijn weinig goede recente (t/m 2005) TS-en te koop. Gr Dirk