Matiz censor.

  • Yaniz

    Gisteren is voor de vierde keer het controlelampje gaan branden van de boordcomputer. (of hoe het moge heten.)

    Eerverleden jaar begon het voor het eerst, dus de eerste Lamdacensor in uitlaatsysteem (oid) begaf het. Vorig jaar, nog tijdens/binnen de garantie van een jaar (sept) begaf de sensor het weer. We konden toen niet eerder naar de garage ivm onze vakantie in het buitenland. Het gevolg was dat we net (een paar dagen) na de garantie pas naar de garage konden gaan. Ondanks dat we aantoonbaar niet in Nederland verbleven bleef Chevrolet Nederland onverbiddelijk zeggen: Buiten de garantietijd, dus zelf betalen! Van enige coulantie is dus geen sprake, wat geresulteerd heeft dat een volgende auto zeker geen Chevrolet zal zijn.

    De Matiz is van januari 2005 en heeft nog geen 25.000 km gelopen.

    Ik vind dat zoiets wel een keertje kan gebeuren, maar niet dat nu de vierde censor zijn nieuwe leven gaat beginnen in de Matiz. Komt dit vaker voor?

  • Yaniz

    De sensor (Lambda, oid) die in de uitlaat/katalisator zit moest weer vervangen worden. Gelukkig viel het dit keer onder de garantie. Het is de 4e (dezelfde) sensor die in de Matiz komt. Er kon ook nog een software update gedaan worden

    a € 60,-!!! Mooi niet MOTORHUIS in DEN HAAG!!!!!! Tip van de garage:Jullie rijden te veel in de stad. Mijn reactie was

    dat ik nergens in de voorwaarden van Chevrolet kan/kon vinden dat de wagen niet goed zou functioneren als die alleen in de stad zou rondrijden.

    Het wagentje is 5 jaar oud en heeft nog geen 25.000 km gelopen. De vorige keer ging de sensor kapot op weg naar Schiphol om op vakantie te gaan. Dat was nog in de garantie, maar 14 dagen later kwamen wij pas terug en de wagen meteen naar de garage. Helaas, pindakaas,….REKENING MAN, garantie was verlopen tijdens onze vakantie.!!! Zelfs Chevrolet Nederland voelde zich niet verplicht om enige vorm van coulantie te tonen.

    Vind dit zeer opvallend dat Chevrolet dit anno 2009/2010 zich kan permiteren, gezien de slechte verkoop door de

    crisis. Een beetje meer service zou de klanten toch iets lijmen voor een autoverkoop van hetzelfde merk.

    Resultaat van de reacties van garage en Chevrolet is dat wij geen Chevrolet meer willen en net een andere auto gekocht hebben van een ander merk! Ben er dus helemaal klaar mee met Chevrolet of bestaat: Klant is koning niet meer?