Beste Willem, ik heb hetzelfde probleem gehad met een C20 350/4BBL uit 1974.
Bij mij was het een vacuumlek gecombineerd met verkeerde contacthoek van de ontsteking.
Hier een rij mogelijke oorzaken genoemd in Chevrolet Truck Service Manual.
Het is in het Engels, maar je komt er wel uit neem ik aan.
-Carburator idle speed set too low and/or idle mixture too rich or too lean.
-Carburator needle valve and seat inoperative.
-Incorrect carburator float level and/or carburator flooding.
-Dirt or water in gasoline or carburator.
-Choke improperly adjusted or sticking.
-Faulty ignition system.
-Sparkplugs damp or dirty and/or gaps incorrectly set.
-Faulty coil or condensor.
-Distributor points burned, pitted, dirty or incorrectly set.
-Distributor advance inoperative.
-Exhaust system restricted.
-Leaks in carburator mounting gasket or intake manifold.
-Incorrect valve lifter clearence.
-Burned, warped or sticking valves.
-Low compression.
-Engine overheating.
-Loose, corroded, or leaking wiring connections (bulkhead connector, etc.)
-Leak in exhaust gas recirculation.
Gebruik het juiste type/nummer bougies, dit is zeer belangrijk!
Gezien de aard van je probleem gok ik op een vacuumlek, maar je weet het maar nooit.
Voila, genoeg voor een regenachtige middag dacht ik zo. Ik hoop dat je er uitkomt. Have fun.