Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een chevrolet Trans Sport 3,4 bj 99 op benzine en alleen als ik met de caravan onderweg ben krijg ik wel eens startproblemen (in het buitenland).

Na een tijd gereden te hebben stoppen we (regelmatig) voor een pauze of om te tanken. Al 3 jaar achter elkaar slaat het “ noodlot ” toe. Als we verder willen start de auto niet meer. De startmotor draait wel rond en volgens een monteur doet de brandstofpomp gewoon z'n werk. (hij had onder de auto iets losgemaakt en na het starten zou er benzine uit komen).

Afgelopen jaar zijn we naar een garage gesleept maar ze konden niets vinden. De laatste aktie was dat de monteur een slang (of een stekker) rechts in het motorcompartiment lostrok en weer vastzette. Daarna sloeg de auto meteen weer aan. Helaas niet gezien wat hij deed, was veel te blij dat de auto weer liep. Weet ook niet zeker of het daar aan lag. De twee voorgaande jaren sloeg de auto na 3 a 4 uur wachten weer aan! Bij een stop haal ik altijd de stroom van de caravan af dus daar kan het niet aan liggen. Zonder caravan heb ik deze problemen nooit !!

Zou het een koelingprobleem kunnen zijn en zo ja hoe los ik dat dan op?

Ik hoop dat iemand het probleem herkent en mij misschien een tip kan geven om e.e.a. te voorkomen of op te lossen. Alvast bedankt

Groeten, Richard