Hallo kenners,
Tot mijn grote plezier heb ik 2 maanden geleden een Chevrolet Trans Sport gekocht uit 2000. Heerlijke tour auto, helemaal blij mee. Om gelijk maar goed te zorgen voor de auto heb ik hem naar mijn (geen merk) garage gebracht voor een grote beurt. Ook moest gelijk de waterpomp vervangen worden, lekte aan alle kanten.
6 weken en 2500 km later ging ik olie peilen en er bleek veel te veel in te zitten. De peilstok stond zeker op 3/4 boven het max. De auto vond ik al niet meer lekker lopen na de beurt. Beetje tikkend/nagelend geluid in de motor. Niet meer dat mooie, soepele V6 geluid. Stom van mij dat ik er nu pas naar keek, maar ja, teveel vertrouwen in mijn garage gehad blijkbaar.
Ben terug gegaan en ze hebben er zeker 1,5-2 liter eruit gehaald. Ze beweren dat het geen schade kan hebben opgeleverd, maar ik vermoed dat dit niet juist is.
De auto loopt gewoon niet meer zo lekker als eerst, naar mijn idee.
Kan iemand mij hier vertellen wat de gevolgen kunnen zijn van zolang rijden met flink teveel olie in de carter? Ik ben zo bang dat mijn fijne auto nu motorschade heeft opgelopen.
Groeten, Niels