Chevrolet Trans Sport teveel olie bijgevuld

• Niels

Hallo kenners,

Tot mijn grote plezier heb ik 2 maanden geleden een Chevrolet Trans Sport gekocht uit 2000. Heerlijke tour auto, helemaal blij mee. Om gelijk maar goed te zorgen voor de auto heb ik hem naar mijn (geen merk) garage gebracht voor een grote beurt. Ook moest gelijk de waterpomp vervangen worden, lekte aan alle kanten.

6 weken en 2500 km later ging ik olie peilen en er bleek veel te veel in te zitten. De peilstok stond zeker op 3/4 boven het max. De auto vond ik al niet meer lekker lopen na de beurt. Beetje tikkend/nagelend geluid in de motor. Niet meer dat mooie, soepele V6 geluid. Stom van mij dat ik er nu pas naar keek, maar ja, teveel vertrouwen in mijn garage gehad blijkbaar.

Ben terug gegaan en ze hebben er zeker 1,5-2 liter eruit gehaald. Ze beweren dat het geen schade kan hebben opgeleverd, maar ik vermoed dat dit niet juist is.

De auto loopt gewoon niet meer zo lekker als eerst, naar mijn idee.

Kan iemand mij hier vertellen wat de gevolgen kunnen zijn van zolang rijden met flink teveel olie in de carter? Ik ben zo bang dat mijn fijne auto nu motorschade heeft opgelopen.

Groeten, Niels

• m

keeringen kunnen beschadigen ,en hebben ze ook de goede olie er in gedaan? dat hoort bij dat type en merk auto? zo nee ,olie eraf en de goede olie erop

succes gr marcel

• rieger

hoi niels

zit toevallig op deze site te kijken

en teveel olie is niet goed meer als een liter teveel kan idd problemen op leveren

maar dan zal hij ook de olie verbranden en dan zou hij er een flinke blauwe pluim uit moeten gooien langst de uitlaat

of hij gaat olie staan lekken

wat ook nog kan is dat je katalysator kapot is gegaan (ivm teveel olie) maar dan heb je ook veel minder vermogen in je auto

en mocht het een v6 motor zijn

zou het goed kunnen dat de achterste 3 bougies nog nooit vernieuwd zijn omdat dit een giga werk is

blijven die meestal bij de huis tuin en keuken garage zitten

ik hoop dat je er wat aan hebt

groeten