problemen matiz bj 2008 lpg G3

• John Potters

Hallo, mijn vraag is: zijn er meer personen met een chevrolet Matiz bj 2008 die een LPG G3 instalatie hebben, welke problemen geeft, nu 13 maanden oud en al zeker 14 keer naar de garage geweest, het ergste is dat we er 2 hebben met hetzelfde probleem, volgens de garage zijn wij waarschijnlijk de enigste, dus mensen gaarne een reaktie mijn kant op daar we dan dit kunnen mededelen aan Chevrolet Nederland, want die doe er verder ook niets aan

in ieder geval bedankt voor het lezen van dit bericht

• peter madlener

Lees veel over problemen met de Matiz op G3 maar waar bestaan die problemen nu uit. Heb er zelf ook een op G3 (sinds kort 44000 km) dus ben benieuwd welke problemen me te wachten staan ??

• wdm

Ja, ben ook benieuwd. Heb Matiz af fabriek op gas (medio 2008) en 33000 op teller zonder problemen.

• Marcel Bosboom

Vanaf dec 2007 in het bezit van 2 maal chevrolet matiz waarvan 1 maal met gasinstallatie. Beurten worden netjes bijgehouden en een normale rijstijl. Tot opo heden zeer tevreden, zeker aangaande brandstofprijs, houderschapsbelasting e.d.

In 1 Matiz zit een vialle g3 gasinstallatie via Gas Fx ingebouwwd. Op de teller momenteel 64000 km met nu als mankement een defecte brandstofpomp van de gasinstallatie. Valt binnen de garantie dus waarschijnlijk geen probleem.

Wat echter wel bij navraag bleek is dat geadviseerd wordt om bij inbouw van een gasinstallatie de kop te vervangen en gebruik te maken van een smeringssysteem in de vorm van flash-tube. Dit is bij aankoop niet gebeurd. Ben dus enorm benieuwd wat de verdere gevolgen kunnen zijn.

• john clarisse

ja ik heb ook problemen

ik heb dat na 4000 km dat mijn kleppen strak staan.

mijn cilinderkop is er al af geweest om nieuwe kleppen en nieuwe klepzittingen te plaatsen

maar tot nu toe heeft dat niet geholpen ze staan na 4000km gewoon weer strak

• john clarisse

sorry was wat vergeten erbij te vertellen cilinderkop is er bij 28000km eraf geweest

toen bij 31500 weer kleppen gesteld. bij 34000 ook en toen hebben ze iets in de benzine tank en gastank gedaan ik ben de naam kwijt van dat spul.

en hij staat nu op 38000 km en ik ga de dealer maar weer bellen want hij loopt alweer beroerd

• john clarisse

na 38000 km voor de 2de keer de cilinderkop eraf geweest en weer nieuwe klepzittingen erin gezet

nu hebben ze er ook een electronisch flashlube systheem erop gezet.

nu maar weer afwachten of het beter word

• Gerry

Lekker goedkoop rijden zo een DEEWOO

jij bent meer aan cil koppen kwijt dan wij aan benzine haha

• peter bitter

Hallo John,

Je probleem is niet nieuw. Ik heb een Matiz G3 van oktober 2006 Overeenkomstig de toen geldende aktie werd hij (voor 995 euro extra) met G3-installatie geleverd. Ik moest tot ongeveer 50.000 km om de 5.000 km terug naar de garage om de kleppen te laten stellen, omdat bleek dat de kop niet geschikt was. Toen ik meldde dat je aan het eind van de garantieperiode wel uitgesteld bent en ik zei dat ik geen zin had om met de brokken te blijven zitten, werd (zoals men zei, bij hoge uitzondering) de kop aangepast. Nu staat mijn Matiz op 100.000 km en doet het nog goed.

Meteen na aanschaf deed het eerst probleem zich voor. Hij sprong steeds spontaan van gas naar benzine. Het inbouwstation wist geen oplossing en uiteindelijk is het probleem bij Vialle in Eindhoven opgelost. Voorts moest mijn versnellingsbak, gelukkig binnen de garantieperiode, na herhaaldelijk aandringen gerepareerd. De synchromash werkte niet naar behoren. Ik rijd nu al enige tijd zonder problemen, maar ik durf niet te zeggen met het volste vertrouwen. Ik heb meerdere malen gevraagd of ik de enige was met zoveel pech. Een antwoord daarop werd nooit gegeven. Nu weet ik beter!

Succes,

Peter

• Teun

Beste John, Peter, Marcel, Gerry,

Ik overweeg aanschaf van een Matiz met 1.0 motor en G3. Ben benieuwd of jullie een 0.8 of een 1.0 motor hebben!?

groeten

Teun