Hallo John,
Je probleem is niet nieuw. Ik heb een Matiz G3 van oktober 2006 Overeenkomstig de toen geldende aktie werd hij (voor 995 euro extra) met G3-installatie geleverd. Ik moest tot ongeveer 50.000 km om de 5.000 km terug naar de garage om de kleppen te laten stellen, omdat bleek dat de kop niet geschikt was. Toen ik meldde dat je aan het eind van de garantieperiode wel uitgesteld bent en ik zei dat ik geen zin had om met de brokken te blijven zitten, werd (zoals men zei, bij hoge uitzondering) de kop aangepast. Nu staat mijn Matiz op 100.000 km en doet het nog goed.
Meteen na aanschaf deed het eerst probleem zich voor. Hij sprong steeds spontaan van gas naar benzine. Het inbouwstation wist geen oplossing en uiteindelijk is het probleem bij Vialle in Eindhoven opgelost. Voorts moest mijn versnellingsbak, gelukkig binnen de garantieperiode, na herhaaldelijk aandringen gerepareerd. De synchromash werkte niet naar behoren. Ik rijd nu al enige tijd zonder problemen, maar ik durf niet te zeggen met het volste vertrouwen. Ik heb meerdere malen gevraagd of ik de enige was met zoveel pech. Een antwoord daarop werd nooit gegeven. Nu weet ik beter!
Succes,
Peter