gm 14 bolt achteras kroon en pignon afstellen

• olivier

ik ben bezig met een 14 bolt achteras zonder sper van een pick up uit 82 pignon lagers hadden veel ruimte heb alles gedem en schoongemaakt heb compleet lager set met afstel shims besteld en binnen mijn vraag is WIE WEET DE AFSTELLING VAN HET PIGNON. HOE BEPAAL IK DE DIEPTE HEB ER WEL EEN HOOP SHIMS BIJ ZIT NU GEEN SHIM ONDER PIGNON LAGER!!! kan er geen info over vinden op internet ik hoop dat er iemand wat weet

• pat

is het een een tons(officieel 1.25 ton , k30 achteras) versie of een 3/4 tons as(suburban) als hij een 10.5 inch kroonwiel heeft ,heeft de pinionas nl geen shims maar een krimpbus, deze zorgt voor de voorspanning op de pinionas lagers

deze zitten op ongeveer 1400 nm !!! vast en je moet nooit verder draaien als een 8 e slag per keer , tot je het volgende bereikt hebt : bij het spelingsvrij zijn van de lagers dien je het volgende te controleren :haak een veerunster aan de aandrijfklauw en kijk wat/hoeveel weerstand er voor nodig is om hem rond te laten draaien dit dient bij nieuwe!!!! lager 3 a 4 kilo te zijn en bij gebruikte 2 a 3 kilo nogmaals zet de boel niet te strak vast anders kun je opnieuw beginnen en moet je een nieuwe krimpbus kopen.

hopelijk heb je er iets aan grt Pat.