jezus wat een onzinnige reacties krijg je
met buisjes en koppakingen
waarschijnlijk blijft gewoon je motor tekoud waarschijnlijk om dat er niet veel of kleine stukjes met gereden word
koppakking is simpel genoeg te controleren zonder teveel onzinnig gedoe
vul je koel systeem op peil af laat je auto een tijdje draaien of rijd er een kilometer of 10 mee
worden je slangen kei hard en gooit hij er veel water uit als je de dop van de radiateur of druk vaatje draaid dan is zal het waarschijnlijk je koppaking zijn
kijk wel uit met open draaien gooi voor de zekerheid er een doek overheen want anders brandje je mischien
bouwt tie geen druk op wat waarschijnlijk zal zijn
rijd de auto goed warm tap de olie af en haal zoveel mogelijk sludge weg en blaas je carter ontluchting ff goed door met de compressor
en as je der niet te lastig bij kan
ook de binnen zijde van de kleppen deksels schoon maken
boeltje opbouwen olie erin
en rijden maar
rijd er een poos mee en tussendoor even controleren uiteraard
en ververs hem nogmaals
en waarschijnlijk zal de sludge na een paar verversingen ver weg zijn
maar als je der korte stukjes met rijd blijft er meestal wel wat sludge zitten
nou ik hoop voor je dat je der nu nog wat aan hebt
en niet gelijk je koppaking hebt laten vervangen
groeten rieger