HELP !! Chevy 1974

• impala

Hallo Allen,

Mijn Chevrolet Malibu 1974 , 6 cylinder lijn motor heeft een gigantisch elektra probleem. Niets doet het meer, zelfs de verlichting niet, die normaal het wel doet zonder contact aan. Ik heb jaren lekkage genegeerd onder mijn dashboard, niet wetende dat de druppels op mijn zekeringen kast vielen. Hij is kletsnat, verroest, en ik ga er helemaal niets aan doen. Wat wil ik wel doen: alle hoofd –en bijzaken voorzien van andere bedrading met zwevende zekeringen.

Wie heeft elektra kennis en wil mij helpen langzaam alles te herstellen.

1 ik wil met een schakelaartje onder de dash mijn startmotor activeren

2 ik wil met een schakelaartje onder de dash mijn onsteking/bobine activeren

De rest komt wel later.

Als het goed is gaat de motor nu lopen. Alleen weet ik niet of ik een elektrische benzine pomp heb of misschien wel een mechanische. Wie weet iets hier over ?? Heb ik iets vergeten ??

Nogmaals, wie heeft tijd, om mij een eindje op weg te helpen.

Groet

• robbert peter

waar woon je ik wil je wel helpen

• impala

Hallo Robbert, Dank je voor jouw reactie. Ik woon in Den Haag. En Jij ? Op dit moment staat de auto al een tijdje droog, het vocht is geheel verdampt en ja hoor, alles doet het weer. Desondanks wil ik verder gaan met mijn plan zoals eerder beschreven in mijn eerste bericht. Wat ik nu aan het doen ben, is zorgen dat er geen water meer naar binnen komt; dit kan alleen als ik over de hele breedte de ventilatie roosters, onder de motorkap en vlak voor de voorruit, afplak. Dit heb ik dus al gedaan,moet het alleen nog even testen in een goede regenbui.

Ondertussen is mijn dynamo kapot, hij laadt niet meer (meter op gezet, en geeft 12 volt aan, en niet de gebruikelijke 13,4 volt) bij en het rode lampje blijft branden.Dit proces is langzaam gegaan. Bij stationair bleef het rode lampje branden, bij het rijden doofde hij, en nu brandt hij dus permanent. Wat denk je: zal ik hem open maken en goed schoonmaken van binnen (bij een kapotte statmotor wil deze procedure wel eens helpen) of gelijk maar weg brengen ter revisie (kosten zo,n 175 euro)

Mag ik vragen wat jouw achtergrond is, m.a.w. heb jij ook een Malibu/Chevy uit deze periode gehad, of ben je allrounder. Enfin, ik hoor het wel.

Groetjes.

• impala

Hallo Robbert,

Hier ben ik weer na lange tijd; heb je nog zin/tijd om te helpen tegen een redelijke vergoeding. Ik woon in Den Haag, omgeving Zuiderpark. Bel me als je wilt.

Groet 070 3237619 / 06 11916040

• robbert peter

ik woon in brabant in de buurt van breda, niet echt naast de deur