chevyvan g30 ambu is mijn bak en koppeling in orde?

  • Gert Hoogendoorn

    Goede dag,

    Ik heb vorig jaar een chevyvan ambulance gekocht G30 automaat 6,2 diesel.1992 350.000 kn gelopen.

    heb de auto direct geschors en camper van gemaakt.

    Nu rij ik er een paar dagen mee……en ervaar het volgende.

    motor maakt redelijk toeren voor de bak schakeld (gaat soepel) schakeld keer of 3 voor de 85 km en gaat dan in de overdrive en loopt mooi rustig.

    na de 85 schakeld de bak niet meer en kan ik zonder probleme ook 120 gaan rijden.

    Voor mijn gevoel is de auto niet snel, (valt een beetje tegen met een 6,2liter diesel) Is het rijden en schakele normaal? zit er niet zo veel pit in een chevy? of s er wat mis met bak of koppeling?

    bij aankoop is mij verteld dat er meerdere soorten automatenbakken zijn voor chevy's, dit zou gaan om de zwaarste bak. 3 versnellingen en overdrive.

    Het lijkt ook wel of hij eerder schakeld als de motor warm is.

    iemand een idee of er wat stuk is bij mijn auto?

    bvb dank voor de reactie's

    Gert

  • VMP

    Joh, no panic!

    Allereerst: diesels moeten altijd effe lekker warm lopen!

    Dan schakelt ie beter en lekkerder….

    Als je de eerste 15 min. gewoon heel relaxed rijdt, bijna te sloom en te langzaam voor je gevoel, dan heeft je

    beestje de tijd om lekker warm te lopen.

    Kijk op je temp. meter na 15 min. en dan kun je meer van je motor verwachten.

    Een Chevy diesel is gewoon een cargo auto en ook wat trager….maar als ie eenmaal loopt, gewoon “de wereld rond”

    zoals mijn service man altijd zegt!

    Wil je trouwens gouden tips en een eerlijke service? Ga naar Cat Cars USA in Kaatsheuvel; Felix is da man!!

    Groetjes,

    Juan (trouwe G30 fan!!)

  • Nico

    Hoi Gert,

    Misschien een keer de transmissie olie verversen

    Nico