verbruik 6.2 diesel!

• maas

hallo,

ik zit met een probleem denk ik!

ik rij een k30 met een 6.2 diesel!

het verbruik is op de langere afstand!! 1liter op 3.5km!

terwijl er anderen met een 6.2 ongeveer 1 op 6/7 rijden!

iemand een tip of goed advies hierover??

vrgr maas

• pintor

is je pomp wel goed? geen lekagge ofzo?

rijden hier 2 blazer diesels 6,2ltr. die halen makkelijke 1op 10

• maas

nee nergens lekkage!ik hoorde iets over verstuivers heeft dat er wat mee te maken??1 op10?!dat is beter werk!!

thanks

• pintor

bel anders even praat makkelijker.

0348557777 / 0626222339

• paul

Mijn K30 loopt 1 : 6,5 en dat is een normaal verbruik.

Een blazer (minder dan 2000 kg) is een stuk lichter dan een K30 (meer dan 2500 kg), dat zal vast minder verbruiken dan.

8-)

• pintor

blazer weegt al 2160 en dat is een 2wheeldrive.

4x4 wegen al tegen de 2400 aan.

• paul

Dat hangt maar net af van de uitvoering en motor en bouwjaar zie ik net.

Een aantal blazers met benzinemotor wegen rond de 1845 kg en daar was ik even van uitgegaan, wat dus niet de bedoeling was uitgaande van de diesel die maas heeft.

Er is dus duidelijk een groot verschil tussen de verschillende gewichten die een blazer kan hebben.

Blijft het feit dat 2160 (of 2400, zoals je wilt) kg nog altijd een stuk minder is dan dan de 2800 kg van mijn K30 en dat zal ongetwijfeld een invloed hebben op het verbruik.

8-)

• pintor

en het feit dat bij sommige blazer diesels een overdrive op een bak hebben waardoor het toerental ook daalt (niet de ex army)

• paul

Klopt helemaal, wil onder m`n K30 ook nog een gemodificeerde 4L80E bouwen, in plaats van de TH400.

Rijdt ook gelijk een stuk rustiger op de snelweg.

8-)

• rob

hoi

ik heb een blazer 6.2 diesel

ik heb net de motor gereviseerd maar nu loopt hij stationair goed maar als ik ga rijden en de automaat overschakeld trekt hij niet meer en loopt beroerd weet iemand wat dat kan zijn ?

ik heb al een ander gesteste bransstofpomp nieuwe filters opvoorpompje

mvg rob