kenteken blazer

• henny van der til

hallo,

ik heb een 78 blazer gerestaureerd. de auto is afkomstig uit duitsland. op het duitse kenteken staan slechts twee zitplaatsen vermeld. toch was er een achterbank bij, die ik wil houden. de rdw stuurt mij door naar de importeur. deze kan echter niets voor mij doen, omdat ze het chassisnummer niet kunnen traceren.

hoe los ik dit op.

groeten,

henny.

• Jan-Willem

Hallo Henny,

Laat een identiteitsonderzoek uitvoeren door de RDW.

Deze trekken de auto helemaal na en als alles goed is kan deze met aanpassingen worden voorzien van een kenteken.

Succes!

M.vr.gr. Jan-Willem

06 28255337

• pintor

heel gewoon.

je auto laten keuren door rdw en later als je kenteken hebt om laten keuren naar geel.

bel me anders maar 0651861496

• henny van der til

bedankt voor je snelle antwoorden. ik heb ten eerste de rdw gevraagd wat te doen. ze wilden niks doen en werd verwezen naar de fabriek. mooie rit trouwens, even naar amerika met dat ding. heb toen cadillaceurope/homologations gevraagd en die konden ook niks doen. op het duitse kenteken staat personenauto, dus dat wordt hier zowiezo een geel kenteken. maar de bank willen ze niet accepteren. ben nu in contact met de duitse TUV om een en ander in duitsland te laten veranderen en dan in nederland aan te bieden bij de rdw met veranderd kenteken. hou je op de hoogte, ik heb jullie telnrs.

• henny

wastieweer met zijn kenteken. via duitsland wordt me te duur.gemiddeld een 1000 euro. en dan de nederlandse kosten nog. mede op advies van jullie wil ik het nu anders spelen. wie heeft er een 78 blazer met een achterbank. op het kentekenbewijs staat een basistypegoedkeuringsnummer. kan ik zo'n nummer van iemand krijgen. ik wil hiermee naar de rdw en niet per telefoon. ik ga er persoonlijk heen. zien wat dat oplevert. het wordt nu wel en uitdaging. het ding staat nu al vijf jaar stil. lukt het niet op korte termijn, gaan we toch eerst zonder achterbank.

ik zie het wel.

henny.

• pintor

heb ik staan

0651861496

• henny

ha pintor,

laten we even op email niveau verder gaan. lukt dit niet, dan bellen we. moeten we wel weten wanner en hoe laat. ik ben te bereiken op vandertil@tiscali.nl

thanks,

henny.

• henny

hallo,

en nu het laatste hoofdstuk van het achterbankverhaal. na veel rondvragen bij bedrijven , de duitse tuv, rdw, importeur enz. kreeg ik of nul op het request of een prijskaartje van een 1000 euro. had wel van pintor een copie van zijn kenteken gekregen. ben op goed geluk zonder afspraak naar de rdw gegaan en heb de auto aangeboden. na opname van het chassisnummer heb ik gelijk de zaak aangekaart. daarbij verwezen naar het kenteken van pintor. twee keurmeesters gingen direct aan het zoeken in mappen en computers, met als resultaat dat ik mijn achterbank kan behouden.ze hebben de hele auto niet meer bekeken. vanmorgen kenteken binnen en twee uur later de weg op. en dat alles voor een keer 96 euro. kun je zien dat een rdw-keurmeester ook maar een mens is.

henny.

• pintor

Graag Gedaan Henny!!

• henny

heineken was het toch? ok.

vanavond bleek trouwens dat de bediening van de tussenbak niet goed is. gaan we morgen wel even naar kijken. volgens een kenner hier zit er een scherpe nokkenas in. daarom loopt hij stationair een beetje zenuwachtig. zitten trouwens meer niet originele onderdelen aan die motor. chroom klepdeksels ed.. spaghetti spruitstukken en turbo mufflers. ding wil wel trekken.

henny.