Chevy g20 '94 airco vraag

• Peter

Hoe lang draait de aircopomp bij een '94er chevy gemiddeld voordat hij weer afslaat,of moet deze continu doordraaien?

Bij mij draait hij ongeveer 20 seconden ,staat 5sec. stil en start dan weer voor ongeveer 20 sec.enz.

De installatie is pas opnieuw nagevuld en er is een nieuwe drukschakelaar op de verdamper geplaatst.

Volgens de garage is alles in orde, maar ik voel hem steeds in en uit schakelen als ik op de cruisecontrol rij.

De airco koelt wel,maar ik vraag me af of dit gedrag van de airco normaal is?Ik heb jammer genoeg geen eerdere ervaring met airco's op dit model chevy.

• markc 1

volgens mij moet tie langer draaien en ook langer stil staan

• Pascal

Beste Peter,

Je airco staat bijna leeg dat is het probleem van steeds aan uit aan uit.

Dat komt door dat hij in die 20 sec. de druk zo laag maakt dat je lage druk beveiliging in komt.in de 5sec. dat hij stil komt is druk druk al weer zo hoog geworden dat de beveiliging weer vrij gegeven wordt.

Succes PascalPeter schreef:

>

> Hoe lang draait de aircopomp bij een '94er chevy gemiddeld

> voordat hij weer afslaat,of moet deze continu doordraaien?

> Bij mij draait hij ongeveer 20 seconden ,staat 5sec. stil en

> start dan weer voor ongeveer 20 sec.enz.

> De installatie is pas opnieuw nagevuld en er is een nieuwe

> drukschakelaar op de verdamper geplaatst.

> Volgens de garage is alles in orde, maar ik voel hem steeds

> in en uit schakelen als ik op de cruisecontrol rij.

> De airco koelt wel,maar ik vraag me af of dit gedrag van de

> airco normaal is?Ik heb jammer genoeg geen eerdere ervaring

> met airco's op dit model chevy.

• Peter

Hallo Pascal

Bedankt voor de info,ik had zelf ook al een vermoeden in die richting, maar als de garage waar je hem hebt laten bijvullen zegt dat alles in orde is ga je toch twijfelen.

Ik denk dat ik maar eens langs moet voor een extra wolkje gas!

Of…kan hij misschien ook te vol zijn om dit effect te bereiken?

Is het trouwens normaal dat de cruisecontrol reageerd op het schakelen van de compressor?

• Pascal

Sorry peter,

Ik ben tijdelijk voor mijn werk weg geweest dus hier ben ik weer terug naar je vraag nee dat kan niet zijn van een overvulling daar slaat hij niet steeds vanuit dan zou hij niet eens aan mogen gaan vraag eens aan de garage op welke druk je systeem loopt bij +/- 2000 toeren dat zou rond de 2bar moeten zitten en een oververhitting van 5 kelvin. Als ze iets anders zeggen smijt je deze termen om hun oren dan hebben ze in ieder geval het idee dat je er wat verstand van hebt.Voor meer termen kan je weer mailen zit zelf namelijk in de Airco's.En de andere vraag ja dat kan aangezien hij steeds aan/uit doet gaan je toeren mee daar moet je cc steeds op regelen.

succes pascal

• staf

pascal weet jij mischien ook hoeveel freon op een silverado 5.7 van ‘97 moet hier in belgie hebben ze geen info over silverado’s ( officieel word die niet ingevoerden dan staat hij niet in hun lijst)

alvast bedankt

• Peter

Hallo Pascal

Ik ben nogmaals terug geweest en heb jouw termen in dat gesprek gebruikt.

Nu blijkt dat ze zelf niet vullen maar bij een ander met een “stek?”certifikaat,maar wie mocht ik niet weten.

Tevens hebben ze mijn drukregelaar nog afgeregeld en de luchtuitstroomtemperatuur gemeten die bij een buitentemperatuur van 25 gr ongeveer 17 gr was (dit was perfect volgens hun),ik zie nu ook ijsvorming op de leidingen naar en afkomend van de koeler, en op een soort bufferpot (waar ook de drukregelaar op zit).Deze ijsvorming stopt bij een soort versmalling bij een knelkoppeling in de leiding naar de aircoradiator, en voelt van af dit punt zelfs warm aan.

Jammergenoeg blijft mijn compressor nog steeds kort draaien(volgens hun correct) ,de ene keer wat langer als de andere,en opperen ze nu dat er misschien wel een verstopping in het systeem kan zitten wat dit veroorzaakt.

Ik ben bang dat ik maar naar een ander bedrijf moet gaan om alles opnieuw te laten checken voordat alles verrot is.

Heb jij nog tips in de omgeving van Rotterdam?

Bedankt voor alles tot zover.

M.V.G.

Peter