schema remlichten

• Jan Smid

Wie kan me helpen aan een schema van remlichten van een chevrolet met gecombineerde stoplichten, achterlichten en richtingaanwijzer.

De achterlichten ziten natuurlijk apart in de duplo lamp, maar er zit een storing in de remlichten, terwijl de richtingaanwijzer het wel doet, en ik weet zo even niet waar ik moet zoeken. De schakelaar werkt, de lichten doen het soms wel, dus het zal wel een slecht contact zijn, maar willekeurig zoeken in de bedrading van een Monte Carlo 74 valt niet mee.

Wie helpt me op weg?

Bedankt.

• Rem

hoi,

Zit er mischien war corrosie op de contacten of aansluiting op de lampen unit?.

Denk dat je daar al naar heb gekeken maar is maar een gooi.

En kan je niet helpen aan schema´s ik rij camaro (waar ik ook schema´s etc van zoek dus als je iets weet)

Groeten en succes rem

• Jan Smid

Rem

bedankt voor je moeite.

Ik heb alle draden, stekkers, fittingen en lampen doorgekeken en niets gevonden.

Vreemd genoeg help het soms even, en dan weer niet.

In mijn sloop Monte Carlo heb ik een elctronisch doosje gevonden, die mogelijk de lichten regelt. Maar dan kom ik niet zeker achter. Bovendien zit het kastje nog wel aan de kabelboom met de juiste kleuren, maar niet meer op de plek en dus kan ik hem tot nu toe nog niet vinden in de rijdende Monte Carlo.

Ook ik rijd in een Camaro en heb tot nu toe nog nooit een probleem gehad met die lichten. Maar ja, daar zitten aparte richtingaanwijzers.

Nog maar even afwachten op meer reacties, nog even doorzoeken naar het kastje en een schema.

Met vriendelijke groet

Jan Smid

• emiel

hey, zie dat je schema zoekt van monte carlo 74, ik heb een shopmanual van een 74er camino en daar staan volgens mij ook de schema's van een monte carlo in als ik het goed weet, zal is voor je kijken, moet je het maar laten weten op me email! groetjes emiel

• Jan Smid

Bedankt voor je reactie voor het schema van de remlichten. Ik zie hem nu pas.

Ik heb de boel inmiddels wel kunnen repareren, want ergens vond ik iemand met een corvette uit 57 met hetzelfde probleem.

Blijkt in de stuurkolom te zitten, bij de richtingaanwijzer schakelaar.

Gedemonteerd, contacten vervangen door die van mijn sloper en alles werkt weer prima!

Ter zijner tijd zoek ik nog wel een manual voor de monte carlo, hoewel veel van die dingen op elkaar lijken.

Bedankt

Jan Smid