Diesels chevy

• Bert

hoi

ik ben van plan om een chevy van, suburban of een silverado aan te schaffen bj 90 tot 95 met diesel motor.

mij is verteld dat diesel motoren veel problemen geven.

kan iemand mij dat bevestigen of zijn er ook goede ervaringen met deze diesels

mvg Bert

• john

Amerikanen en diesels ‘dat kan niet’ volgens sommigen. Altjid problemen. In het grijze verleden tansformeerde men eeen 5.7 V8 bezine in een diesel. De motor liep maar t was geen toonbeeld van betrouwbaarheid.

Het 6.2 liter blok is in 1981-82 als diesel ontworpen en hij dreef de eerste hummers (later 6.5 (t)d motor) aan. Deze motor zit ook in mijn ex-army blazer. Ik rijd iedere dag van wooonplaats naar werk, 60 km, en ik haal vreemde capriolen uit met ‘m maar ik heb er nooit prblemen mee gehad. Starten/lopen. Ik rijd ’m wel heel rustig warm (altijd belangrijk maar voordat dit enorme blok op bedrijfstemp. is welicht nog belangrijker. Ik heb enkel ervaring met het 6.2 liter blok en ik ben erg tevreden. Het is m'n 3e blazer (twee diesels) en ik wil niet anders meer.

• Peter

Hoi Bert,

Ik heb een aantal jaren geleden mijn eerste Chevy Diesel gekocht. Het was een 93-er met 6.2 liter Diesel. Nooit echte problemen gehad, en de kleine dingetjes die er zo nu en dan aan schortten waren de onderdelen die ook op de benzine-motoren zitten (dynamo etc.) Nu heb ik een 6.5 liter ATMOSFERISCHE Diesel uit 1996. Dit noemen ze in de USA een classic-VAN, dus nog het oude model. Maar wel met een 6.5 liter motor, maar dan zonder de Turbo. Met name deze Turbo's hadden in de eerste jaren nogal eens de neiging te weinig smering te krijgen, waardoor ze vast liepen. Verder is er mijnsinziens geen enkel bezwaar om Diesel te rijden. Ze hebben een heel eigen rijgedrag en motorgeluid, zijn zéér robuust en hebben die charme die je als diesel-fan zo aanspreekt.

Als je een beetje technisch bent, koop dan een goed boek over de auto. Dan kun je sowieso de onderhoudsbeurten zelf doen. En een betrouwbare garage is GOUD waard.

Succes,

Peter

• bert

bedankt voor jullie info

ben inmiddels een trotse bezitter van een chevy van 6.2 diesel , rijdt perfect

ben al op enn neer gereden naar kroatie, geen problemen gehad.

had dit 10 jaar eerder moeten doen

mzzl Bert