Lekkage achterdifferentieel C1500

• Al

M'n achterdifferentieel lekt wat olie. Is dit een veel voorkomend euvel bij een C1500 Silverado van 1990? Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan/mag ik er in gooien om bij te vullen?, luistert dit nauw?

Alvast bedankt voor de tips.

Al

• marcel

hoi al

dat probleem heb ik nu ook met mijn blazer van 78

ik denk dat je beter er even un nieuwe keerring in kunt maken ,aandrijfas los maken ,en dan MOET je op de moer die vastgeschroeft is op de pionas en op de klauw een streep zitten want dan kun je hem er zo weer opdraaien tot 1/16 inch voorbij het streepje .

kijk wel even waar je het streepje zet op de klauw als je het streepje aan de onderkant zet moet die bij het monteren ook weer aan de onderkant zitten.

als je de klauw eraf heb kun je de keering er voorzichtig uithalen ,nieuwe ring er voorzichtig inkloppen en dan de klauw er op.

en dan moet er aan de zijkant van het differentieel een moer zitten daar kun je weer olie in doen.

hoeveel weet ik zo niet ik denk als er olie uitloopt ,en dan er nog iets bij denk ik.

en voor je dat doet eerst alles schoonmaken.

• marcel

hoi al olie die er in moet is sae 80 w90

• Al

Ik heb ondertussen al wat olie bijgevuld. deze olie kostte 33.60 euri!!!!!!!!!!!!!!!! per liter. Vloeibaar goud waarschijnlijk.

AL

• marcel

duur is het wel ik had 2 busjes van 0,7 liter 13 euro per busje

maar hij lekt niet meer!