Service Engine Soon S-10

• genius013

Ik ben sinds kort (2 wkn) eigenaar van een S-10 uit 95 2.2 ext cap., nu heb ik van deze wagen geen instructieboekjes gekregen,

Na ongeveer 10 minuten rijden geeft hij op het dashboard de waarschuwing “Service Engine Soon”

Mijn vraag is kan iemand mij vertellen wat er met deze waarschuwing bedoeld wordt.

En hoe ik het kan oplossen!!

Alvast bedankt

Maikel

• Gideon

Beste Maikel,

zelf heb ik een astro uit '90, hier zit ook een service engine soon lampje in. Dit lampje gaat branden als de computer afwijkende gegevens binnen krijgt van b.v de labda sensor, als dit lampje brand loopt de motor op een soort noodprogramma, vaak maakt de motor ook meer toeren stationair. Het verstandigst is het om je computer te laten uitlezen, zodat je kunt zien wat er stuk is, succes

• rons10

inderdaad gewoon uit laten lezen. Het hoeft niets ernstigs te zijn. Had ik ook kort na aankoop. Door temperatuur verschil bij een sensor gaf hij een foutcode door.

Na uit lezen van de OBD was het weg.

mzzl Rons10

• woely

Ik heb zelf ook een s-10 uit 1994, en ken deze problemen..

Heb de computer uit laten lezen en was de labda sensor bij mij, maar door het op gas rijden verbrand deze sensor.

Je kan er dan wel een nieuwe in laten zetten maar is over een paar maanden weer defect.

Toevallig heb ik hem gisteren weer terug laten zetten, maar kan nooit kwaat hem uit te lezen.