Oliedruk

• Gerard

Hallo,ik heb sinds kort een camaro LT 4,1Ltr. 6 Cyl. uit 1977.

Ik hoorde een paar kleppen tikken en wilde deze vervolgens gaan stellen met een warme motor,toen ik de klepdeksel eraf had gehaald zag ik dat er maar bij twee klepstoters bovenin olie uitkwam (bij de eerst en bij de tweede cyl).

Ik heb toen de stoterstangen er allemaal uit gehaald en de hydraulische unit,s die eronderzitten ook, en schoongemaakt (zat allemaal verstopt), maar nog steeds geen olie bovenin.

Nu is mijn vraag,als de oliepomp kapot is kan die controlen,en als dat kan hoe?

Of zou die ook vuil kunnen zijn.

B.V.D Gerard.

• joost

kan goed zijn dat krukas of bigend lagers versleten zijn, als dat zo is raakt hij beneden zijn oliedruk al kwijt, als het koper in de lagerschalen zichtbaar is is dat zo.

weet je wel zeker dat de hydraulische klepstoters goed werken? je kan ze ook uitelkaar halen om ze goed schoon te maken en te controleren.

of de oliepomp nog goed is moet je een oliedruk meter aansluiten waar normaal je oliedrukzender zit, bij warme motor. gaat niet je oliedruklampje branden bij warme motor als de hij stationair loopt (of meter laag)?

groeten