Remschijf #@&%

• archy

Haai, heb iets heel raars. Heb een silverado uit ´84. Tijdens het remmen hobbelt hij, het lijkt wel of ik op een kameel zit af en toe. Heb ik de achterrem tyrommels af laten draaien en dat blijkt het niet te zijn. Nu heb ik bij mijn rechter voorschijfrem iets gevonden. Er zitten nieuwe remblokjes onder. Ik heb er even onder gelegen maar als ik de schijf ronddraai loopt hij op een punt aan. Maar als ik er langs kijk tijdens het draaien is er geen dikteverschil in de schijf en hij is ook niet krom. En toch loopt dat &%§ding aan. Iemand een idee van deze spookschijf of zoiets al eens meegamaakt.

Grtz,

Archy

• archy

Zou het mischien een lager kunnen zijn?archy schreef:

>

> Haai, heb iets heel raars. Heb een silverado uit ´84. Tijdens

> het remmen hobbelt hij, het lijkt wel of ik op een kameel zit

> af en toe. Heb ik de achterrem tyrommels af laten draaien en

> dat blijkt het niet te zijn. Nu heb ik bij mijn rechter

> voorschijfrem iets gevonden. Er zitten nieuwe remblokjes

> onder. Ik heb er even onder gelegen maar als ik de schijf

> ronddraai loopt hij op een punt aan. Maar als ik er langs

> kijk tijdens het draaien is er geen dikteverschil in de

> schijf en hij is ook niet krom. En toch loopt dat &%§ding

> aan. Iemand een idee van deze spookschijf of zoiets al eens

> meegamaakt.

>

> Grtz,

> Archy

• Mike-13

Hewt kan zijn dat je tijden het afremmen door een plas gereden bent, waardoor de schijf in 1 keer flink afgekoeld is…ofwel kromgetrokken.

FF blokken loshalen en er een vlak stuk metaal tegen houden, zie je het gelijk.

Oplossing = nieuwe remschijven.

Greetz.

Mike-13

• chevy willem

zal ik ze er ff opzetten bel vakman jan 0653745520 in ysselstein tot ziens

• foetske

geen dikteverschil zeg je ? Knap als je dat zo kunt zien. Daar heb je wel een micrometer voor nodig, want een dikteverschil van 0.08 mm voel je al….. Een goede schuifmaat kan een indicatie geven, maar is niet vaak nauwkeurig genoeg)

Ff schijf eraf, en bij een machinefabriek in de draaibank, even de meetklok er op. Indien nog mogelijk (ivm minimaal toegestane dikte, staat er op) dan kan vlakken (op diezelfde draaibank) afdoende zijn….

Succes er mee !

• nomad

Schijven afdraaien!

Kan op de auto.

Klaar.

See Ya

Twan