probleem remdruk chevy Van

• sjaak

Hallo daar allemaal.

Ik heb sinds kort een probleem met de remmen van mijn chevy van.

Het volgende is er aan de hand, als ik met de van in de bebouwde kom

rijd (rustig aan dus) gebeurd het soms dat als er geremd moet worden

het rempedaal keihard aanvoeld en de wagen dus bijna niet vertraagd.

Daarentegen op de openbare weg en snelweg heb ik dit probleem nog

niet gehad.

De remblokken zijn pas vervangen en de klauwen gereviseerd.

Zelf dacht ik aan een probleem met de rembekrachtiger (defect of lek?)

Heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn of heeft iemand iets

soortgelijks meegemaakt???

Alvast bedankt

Gr. Sjaak

• Tommy

Het is niet dat je hier snel antwoord hoeft te verwachten geloof ik!!! Begin met controleren van het vacuum, vastzittende achterremmen, lek in vacuumslang als hier niks in te vinden is ga er dan maar vanuit dat het je booster is die het gaat begeven. Je vacuum is hoger bij hogere toerentallen hierdoor zal hij daarbij geen problemen ondervinden bij lage toerentallen zal hij het niet meer kunnen bolwerken.

• Tommy

Het kan ook zijn dat hij te weinig vacuum heeft.

• hendrik

Hallo,

Ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad en na veel zoeken kwam ik en mijn maat sjaak (dat is een profesionele automechaniker) erachter dat de moer van het stalen pijpje (waar je vacuumslang dus op zit) die in je inlaatspruitstuk bevestigt zit, vol zat met troep er zat nog maar een heel klein gaatje in waardoor het net leek of er vacuum genoeg werd geleverd.

Na het schoonmaken van de moer en het pijpje leken de remmen wel als nieuw.

Dus als je al het andere al hebt geprobeerd zal ik hier maar eens naar kijken.

Groeten Hendrik

• tien

als je je motor uit zet , en dan je rem pedaal in trap drie keer moet hij steets lager gaan staan..

als je eerst je rem pedaal in trap , en dan je motor start dan moet je pedaal een stukje omlaag gaan , dan is je vac. bekrachter goed……