olieverbruik

• archy

Hallo Allemaal,

Heb een vraagje over olieverbruik. Ik heb een 6.2 liter diesel uit 1984. Ik kan nergens terugvinden wat een normaal olieverbuik zou zijn maar voor zeg maar langere stukken ± 400 km met een snelheid van ca 120 km/h moet ik er ongeveer een halve lieter olie bijdoen. Is dit een beetje een normaal verbruik? Er staat wel dat bij iedere tankbeurt de olie gecontroleerd moet worden.

Grtz

Archy

• Ton Albers

Nou, ik heb een Nova uit 76 met een 6 cylinder 4.1 Liter motor en die verbruikt vrijwel geen olie. Ik heb er de afgelopen 10 maanden ongeveer 5 liter olie bijgegooid en in die 10 maanden heb ik ongeveer 10.000 miles gereden. Ik zou dus zeggen dat er iets met je motor aan de hand is. Voor gedetaillerdere antwoorden zou ik even naar het forum van amerikanenpagina gaan.

Succes

• archy

10000 : 5 = 1 liter per 2000 mile is ongeveer 250 cc per 500 mile. Ervanuitgaande dat dat een acceptabel verbruik is is ie dus nog niet zo slecht aangezien ik een 6.2 liter V8 heb ( diesel uiteraard)

Thnx

• chevy willem

by zoveel olie gebruik zou ik er eens over nadenken om toch je klepseals te laten vervangen by een diesel is dat 2 dagen werk want kyk maar eens naar je blok je moet je kleppendeksels er af halen en je brandstofleidingen lopen er ook overheen dus ga maar na wat je moet doen maar neem eens contakt op met klompenjantje in ysselstein die hebben er ervaring mee 0653745520 grt chevy willem