sprintdrang!

• franky

Hallo luitjes,

Heb me sinds half jaar een Chevy Camaro Z28 1977 aangeschaft. Zwart en mooi. Probleem is als ik bij stoplicht sta zijn er altijd wel van die GTI-tjes, GT-tjes en allerlei ander soort muk, die me vaak aanstaren en uitdagen. Vooral als er een en vriendinnetje langs zit bij die ander. In het begin ging ik er wel eens op in maar ja, 200 pk welke een gewicht van 1650 kg moet meetrekken werkt natuurlijk anders dan bv 120 pk met een gewicht van 900 kilo. Daar ben ik dus maar vanaf gestapt en laat ze lekker toedoen. Andere mensen met dit soort ervaringen?

• RichardH

Hoi Franky,

Laat je niet opfokken…. je begint pas wat met een opgefokt blok… laat ze maar lekker die gti en ander muk in de vernieling draaien….

Zelf wel eens een grote bmw zoek gereden met een 230CUI 6 cilinder met een handgeschakelde 3 bak en 15 inch wielen achter…. da's lachen in zijn 1, 2 lekker tot 130 doortrekken….. doei BMW 5 …das wel gein. En dat was een NOVA ‘77 ook niet echt licht dus. Wel eens tegen een vrachtauto zonder aanhanger geraced?? lukt ook niet echt hoor, ik moest ECHT m’n kick-down gebruiken (Oldsmobile '77) toen lukte het pas er voorbij te racen. (Ik had in eerste instantie niet in de gaten dat hij een wedstrijdje deed.)

Je ziet het al OOK ik laat me af en toe wel uit mijn tent lokken…. echter de laatste tijd rijd ik eigenlijk alleen 6 sies… Tja daarmee moet je met een 1700kg Chevy uit 58 niet gaan racen.

gr. Richard,

• Ton Albers

Tja, in mijn ogen moet je helemaal niet scheuren met een amerikaan, welke dan ook. Je maakt de meeste indruk als je heel langzaam optrekt. Zo'n wagen is om te cruisen, dan ben je cool. Als je als een gek gaat rijden in zo'n auto, dat staat niet. Dat past niet bij het imago.

Ik woon in Rotterdam en heb een Nova 1976 sedan (OK, ook niet echt een opvallende auto, ik weet het). Maar dan rij je ergens en dan staat er een groepje op de stoep. Ik rem dan juist effe af, en rij echt heel langzaam voorbij. Gewoon cool voor me uit kijken en dan op het laatste moment mijn blik over die boys laten gaan en verdomd als het niet waar is … zij kijken je bijna altijd na.

Nu niet denken dat ik dit dagelijks doe (groepjes genoeg hier), maar je begon erover dus …

Bovenstaande is mijn eigen mening, dus iedereen die wil blazen met z'n amerikaan, moet dat vooral doen, hoor.

• V8porsche-killer

Ik rij een ‘69 er elcamino en het is inderdaad waar: al die jochies met hun gti’s willen graag laten zien dat ze sneller zijn. Nu is het een handgeschakelde en als je in zijn 2 wegtrekt dan wil hij nog wel lekker spinnen. Maar het mooiste is om zo veel mogelijk lawaai te produceren en dan zo'n jochie zijn blokkie te laten opblazen :-)

Is me dus al een keer gelukt, mooie rookwolken komen er van zo'n golfje!

Latersssss

V8