Hallo
ik heb een nova uit 77. Omdat het laten repareren en onderhouden zo duur is, ben ik lid geworden van een sleutelvereniging, hier in Rotterdam. Vandaag mijn remklauwen vervangen, met hulp van iemand van de vereniging, die daar toch altijd rondloopt. De brughuur voor een hele dag, inclusief het gebruik van het aanwezige gereedschap … 6,50 Euro!!. Kun je het goedkoper krijgen? Ik dacht het niet! En ik heb er zo'n repairmanual van Chilton bij, erg handig en dat kan ik iedereen aanraden.
Toch bleek er tijdens het sleutelen een paar keer een probleem, omdat bijv. de bouten waarmee de klauwen vastzitten, een imbusmaat hebben van 9. Die maat kwam niet voor in de sets daar, en ze vertelden me, dat dat amerikaanse maten zijn. Ook op de ontluchtingsnippels van de remklauw pasten de gangbare steeksleutelmaten niet. Weet iemand of dat inderdaad amerikaanse maten zijn en waar ik dat zou kunnen kopen of bestellen. Graag goedkoop of zelfs tweedehands is geen probleem. Ik zoek steek-, ring- imbus- en dopsleutels.
Bedankt alvast.