rook uit oliedoppen

• tom

plaats t hier nog maar een keer je weet maar nooit.

testritje in camaro was goed verlopen maar na een kijkje onder de motorkap zag ik toch wat raars naar mijn mening er stond namelijkeen hoop druk op de olie bijvuldoppen waardoor er wat rook uitkwam continue, in de auto stonk t ook erg naar benzine of t normaal is weet ik niet misschien iemand van jullie wat tips.

BVD Tom

• RichardH

Tom,

rook uit breather caps;

Zou even naar de ventilation - valve kijken mischien zit ie vast! Even in de peut als ie niet van plasic is.

(zit tussen het inlaatspruitstuk en de kleppendeksel)

tip:

Trek tijdens stationair draaiende motor even de olie-peilstok uit het blok ‘spuit’ er gelijk olie uit of staat er druk op, dan weet je dat de zuiger veren versleten zijn, druk in het onderblok en da's nie goe.

Ennuuh benzine geur IN de auto is nooit goed dat kan wel eens op een lekkende leiding duiden. Er zijn op die manier al genoeg auto's in rook opgegaan. Ook een overlopende carburatueur kan in de fik gaan, oppassen geblazen met back-firing en NIET je hoofd er boven als ie aan staat als er geen luchtfilter op zit!

gr. Richard.

• Cees

Okee waaarschijnlijk gevonden , zit het aan de rechterkant ? Daar wat van die apparaatjes die in/door het malyfold gaan.

Hier zit die ventilation - valve ik heb eeb 1977 350 blok. en heb ook enige rook uit de kleppendeksels. Heb het opgelost door aan beide zijde de PVC's aan te sluiten op twee slangetjes die ik vervolgens aan heb gesloten op de voet van de carburator ( waardoor de rook geljk wordt afgezogen door het vacuum van de carb.)

dus geen rook meer onder de motorkap. dus vandaarde vraag waar zit die ventilation - valve…. ik begrijp dat die valve zorgtt voor het afzuigen van de rook toch?

Okee Lees het wel enne groet, Cees