camaro 2de generatie kopen?

• tom dekkers

hallo ik ben tom en ik ben al een tijdje naar een camaro opzoek, maar voordat ik er 1 koop wil ik graag wat meer over die auto weten t gaat om t type 350 v8, ik hoop hier dat iemand mij ken helpen met info waar ik op moet letten en de belangrijke punten, bv. veelvoorkomende problemen kwil er namelijk graag 1 waar ik zelf lekker in ken rijden zonder zelf veel aan de motor moet sleutelen.

misschien dat iemand een goede site weet met foto`s en info.

BVD Tom.

• BreeeZe

www.nastyz28.com

Hele goeie amerikaanse site, met heeeel veel info.

• tom dekkers

thanxx

BreeeZe schreef:

>

> www.nastyz28.com

>

> Hele goeie amerikaanse site, met heeeel veel info.

• tom dekkers

kheb al een testrit gemaakt kijk maar is hiero http://www.prostreet.nl/

en dan de camaro uit `77 .

hij reed lekker naar mijn mening maar kheb ook de site gelezen die breeeze naar me stuurde tot zo ver kwam alles overeen dat t goed was maar nu las ik dat als er rook uit t blok kwam dat ie veel km`s heeft gelopen er staat dan wel op die teller +- 157000 maar er kwam toch rook uit allebei die olie bijvul doppen wel weinig maar zag er toch op de ritme van de cilinders wat druk en rook uit komen voor de rest moet ik em nog ff goed controlleren en is t misschien goed om met een testritje langs een anwb station te gaan en em op de brug te zetten?

BVD Tom.

• BreeeZe

Je bedoelt rook uit de breather caps op de kleppen deksels?

Volgens mij kan dit niet erg veel kwaad mits het niet erg veel is.

De twee breathers zitten erop om je carter te ontluchten.

Als er veel rook is kan het zijn dat de olie keer ringen niet goed meer zijn.

Ik moet er zelf nog goed onderzoek naar doen, mijn blok heeft dit ook en deze is pas gereviseerd (+/- 500Km geleden)

Heb nieuwe olie keerringen enz.

Iemand anders ideeen?

Mijn idee over prostreet is dat ze vaak iets aan de prijs zijn.

Ze hebben wel kennis van zaken daar, maar zijn dus niet erg goedkoop.

Als het over de blauwe '77-er op de site van prostreet gaat vind ik het een aardige prijs voor een 77-er zeker als het geen z28 is.

Voor dat geld moet ie spik en span zijn, van binnen en van buiten.

• Paulus

Auteur: Paulus (—.dial.kabelfoon.nl)

Datum: 16-10-2003 08:28

Hallo Paul

Kijk eens op deze site www.americansportscars.nl/

Dit is in Katlijk (Heerenveen) bij Piet van de Meer hij is gespecialiceerd in camaro's en trans am's.

Kijken en vragen kan je altijd bij hem.

Groetjes en succes Paulus

• RichardH

Zou even naar de ventilation valve - kijken mischien zit ie vast! Even in de peut als ie niet van plasic is.

(zit tussen het inlaatspruitstuk en de kleppendeksel)

gr. Richard.

• Franny

Dir roken heeft totaal niets te maken met de oliekeerringen die zitten niet op deze plaats!!!!

Ook niets met de PCV valve deze kun je gewoon verwijderen.

Het kan zijn dat er wat carterdruk is hoeft op zich niet erg te zijn, of je zuigerveren zijn versleten.

Groeten,

Erik.

Camaro 383met NOS

B&M TH-400

• Franky

Beste Tom,

heb zelf een een Camaro 1978 Z28. Kijk uit wat je koopt er wordt een boel rotzooi aangeboden. Ikzelf heb heel lang rondgekeken tot ik deze tegen kwam voor 3000 euro. paar rotte plekjes op de bekende plekken, maar motorisch super. Laat je vooral niet verleiden door het uiterlijk. Intussen is alles gelast en opnieuw gespoten. Superauto tot nu toe niks mis mee en ik heb hem bijna een jaar.

In Asten staat er een te koop voor 3900 euro zie www.marktplaats.nl ziet er op de foto goed uit verder weet ik niet. Succes

Franky

• Franky

Hee Tom rookt ie alleen bij starten of tijdens het lopen. Bij mij komt er bijvoorbeeld alleen bij het starten een pluimpje uit, er is mij verteld dat dit onschuldig is.