Hallo mede Chevy-fans!

Ik heb een probleem! Ik heb gisteren mn koppakking vervangen van mn Chevrolet Corsica 4 cilinder 2.2 Automaat uit 1994. Alles gemonteerd, dus dacht gaan met die banaan!

Maar wat heb ik nu aan mn Chev hangen! Eerste keer starten ging bijna niet, veel “ploffen” en niet aanslaan. Na een paar keer proberen toch aan de praat gekregen. Maar in het begin (de eerste 30 a 40 sec) dat de motor draait, maakt de motor dik 3000 a 4000 toeren dit is wel constant toerental. Dan na die 30 a 40 sec. zakt het toerental naar lagere toeren, maar dan varieert het toerental constant van laag naar hoog! Dus echt snel afwisselend toerental. Mn rempedaal voelt daarbij zo hard als een plank! Wat kan dit zijn? Zelf denk ik aan iets met vacuum of iets dergelijks, dit vanwege dat plankharde rempedaal. Of heeft dit niks met elkaar te maken? Heb ook gedacht aan verkeerd aangesloten (bougie)-kabels?

Mn motormanagementlampje brand, dus er is ergens een foutcode!

Ik kan er niet mee rijden, want zodra ik de auto in D zet gaat hij uiteraard rijden, ik moet dan echt keihard op het rempedaal trappen,maar nogmaals dit voelt keihard aan. Doordat bij het rijden het toerental steeds hoger oploopt, trekt hij bekant door de remmen heen, in N zetten is dan de enige optie

groetjes Rob