Even om het bovenstaande correct te maken.
Zwitserland had een eigen GM assembly plant. Alle benodigde onderdelen werden in de USA gemaakt en verscheept naar Europa, oa Zwitserland. Omdat de wagens in onderdelen werden verscheept kon men meer verschepen.
Een Camaro die in Zwitserland geassembleerd werd hadden het export blok….dit blok is zelfs in de USA niet echt gekend, en staat dus over het algemeen ook niet vermeld in referentie-boeken over de Camaro.
Een “export” blok was noodzakelijk om aan de milieu-eisen in Europa te kunnen voldoen, omdat de USA daar niet echt naar keek destijds.
Het blok was een 283ci V8 die je lekker in toeren kon rijden. Het “export”-blok had als code MJ.
Een 1967 Camaro was beschikbaar met de volgende V8-en: 283, 302, 327, 350, 396. Ook waren er L6 blokken.
PS: er zijn maar 511 CHEVROLETS geasembleerd in Zwitserland, en er zaten maar weinig Camaro's tussen!
Gr David