zwitserse chevrolet camaro 1967

  • karel dieleman

    Wie kan mij iets vertellen over het volgende. Ik ben bezig met een chevrolet camaro uit1967. Deze is naar Zwitserland geexporteerd in onderdelen en daar weer in elkaar gezet. Vervolgens heeft men er een 307 ci blok in gezet. Volgens mijn gegevens had dat bouwjaar een327 ci of een 302ci blok. KLOPT DIT HELE VERHAAL?

    Heel graag een reactie van een kenner

    Bij voorbaat dank Karel

  • Richard

    Hier kun je details vinden voor de '67 camaro: 67 Camaro Source

    http://67camaros.davidv.net/bynumbers/engine.htm

    succes

    Richard

  • RichardH

    Karel,

    De 307 Cui = een block geproduceerd in 1968 (tot 1973) dit block gebruiken ze ook vaak om een auto ‘iets zuiniger te laten lopen’ een iets vergoot cilinder volume bij een lagere compressie en dus meer economisch met benzine, we hebben het hier wel over Europa hè. Ook moet je de emission uitstoot verlagende maatregel van dit block niet onderschatten. Nadeel is dat deze motor weinig mogelijkheden bied (in performance oogpunt) er een race engine van te bouwen. Groot voordeel van dit block t.o.v. de 302 = dat het een grotere stijfheid heeft! En doet ie't goed dan moet je 'm vooral zo houden.

    Voor het model nr. staan bij V8 …. 12437 en 12467

    Heb je niet toevallig een '68?? kijk even op het VIN nummer 14 cijferig.

    1 identity (altijd 1

    2 model identification (zie boven 5 cijfers)

    3 modeljaar nummer (8) staat voor (1968)

    4 plant (F) staat voor Flint

    5 nummer starts with 100.000 dus bv. 114325

    gr. RichardH

  • karel dieleman

    Beste RICHARD,

    Bedankt voor de info

    GROETEN Karel

  • karel dieleman

    Beste RICHARD,

    Bedankt voor de info.

    Groeten Karel.

  • David

    Even om het bovenstaande correct te maken.

    Zwitserland had een eigen GM assembly plant. Alle benodigde onderdelen werden in de USA gemaakt en verscheept naar Europa, oa Zwitserland. Omdat de wagens in onderdelen werden verscheept kon men meer verschepen.

    Een Camaro die in Zwitserland geassembleerd werd hadden het export blok….dit blok is zelfs in de USA niet echt gekend, en staat dus over het algemeen ook niet vermeld in referentie-boeken over de Camaro.

    Een “export” blok was noodzakelijk om aan de milieu-eisen in Europa te kunnen voldoen, omdat de USA daar niet echt naar keek destijds.

    Het blok was een 283ci V8 die je lekker in toeren kon rijden. Het “export”-blok had als code MJ.

    Een 1967 Camaro was beschikbaar met de volgende V8-en: 283, 302, 327, 350, 396. Ook waren er L6 blokken.

    PS: er zijn maar 511 CHEVROLETS geasembleerd in Zwitserland, en er zaten maar weinig Camaro's tussen!

    Gr David