Water in de motorolie van v8 blazer uit '79

  • Dennie

    Controleerde vandaag het oliepeil van mijn chevrolet blazer uit 1979, 5.7L V8, en toe zat er die witte drap aan de peilstok. Slugs als ik mij niet vergis. Water bij de olie. Koelvloeistof niveau is nu ook beneden peil. Heeft iemand tips of ervaringen met dit probleem? Ik ben erg benieuwd.

    Alvast bedankt.

  • m

    ik denk koppakking ,bij mij was toen kop en onderblok gescheurd ,dus doe er wat aan voor het te laat is ,want dan word het erg duur heb ik ondervonden

    succes

  • haenen

    hoy jongen

    dat is niet zo mooi,als je een beetje pech hebt ligt de koppakking eruit,kijk eens in de binnenkant van de radiator dop of daar sluggy in zit,is dat niet het geval dan heb je kans dat de koppaking nog heel is zoniet dan is hij kapot.

    haenen

  • Jan-Willem

    Ik zou eerst eens controleren wat er daadwerkelijk aan de hand is.

    Er is een vloeistof verkrijgbaar die je in een soort buisje boven de radiateur houdt, als deze verkelurt bij een draaiende motor dan is er idd iets aan de hand (koppakking of scheurtje in blok).

    Succes!

    M.vr.gr. Jan-Willem

  • dennie

    he haenen. Er zit geen slugs in de radiator, dus het water gaat in de olie en niet andersom. Kan het dan ook niet een probleem zijn bij de waterpomp, en van wat voor materiaal is de koppakking?

    mvg. dennie

  • rieger

    jezus wat een onzinnige reacties krijg je

    met buisjes en koppakingen

    waarschijnlijk blijft gewoon je motor tekoud waarschijnlijk om dat er niet veel of kleine stukjes met gereden word

    koppakking is simpel genoeg te controleren zonder teveel onzinnig gedoe

    vul je koel systeem op peil af laat je auto een tijdje draaien of rijd er een kilometer of 10 mee

    worden je slangen kei hard en gooit hij er veel water uit als je de dop van de radiateur of druk vaatje draaid dan is zal het waarschijnlijk je koppaking zijn

    kijk wel uit met open draaien gooi voor de zekerheid er een doek overheen want anders brandje je mischien

    bouwt tie geen druk op wat waarschijnlijk zal zijn

    rijd de auto goed warm tap de olie af en haal zoveel mogelijk sludge weg en blaas je carter ontluchting ff goed door met de compressor

    en as je der niet te lastig bij kan

    ook de binnen zijde van de kleppen deksels schoon maken

    boeltje opbouwen olie erin

    en rijden maar

    rijd er een poos mee en tussendoor even controleren uiteraard

    en ververs hem nogmaals

    en waarschijnlijk zal de sludge na een paar verversingen ver weg zijn

    maar als je der korte stukjes met rijd blijft er meestal wel wat sludge zitten

    nou ik hoop voor je dat je der nu nog wat aan hebt

    en niet gelijk je koppaking hebt laten vervangen

    groeten rieger

  • Gerry

    nou rieger dat je sludge krijgt als je alleen maar kleine stukjes rijd daar heb je gelijk in

    maar er is geen een chevy waar je warm ongestraft de dop af kan draaien zonder dat je hem voor je kanis krijgt en ik heb er al een paar gehad in 32 jaar chevy rijden

  • jan

    heeft een blazer uit 1979 voor of achter wiel drive

    want de mijne loopt normaal op zijn voor wielen