automaatbak probleem caprice "88

  • Paul

    Hallo…

    Ik ben in het bezit van een caprice wagon b.j 1988 met een 307 V8 er in ( voor kenners van Oldsmobile ) en een automaat bak met overdrive ( 4 bak ).

    Hij heeft het volgende probleem!!! wanneer de bak koud is dan schakeld deze goed maar wanneer warm dan schakeld hij schokkerig terug en niet goed meer op, pakt vervolgens meteen de hoogste versnelling met als gevolg slecht trekken geen vermogen wat logisch is natuurlijk!!!

    Ik heb het oliepeil gecontrolleerd en dat was te hoog ( niveau ) dit is inmiddels goed maar het probleem blijft zich voordoen.

    Ben ook andere brandstof gaan tanken ( shell V-power ) pakte daarvoor normaal….leek wel iets te verbeteren maar hij blijft het toch nog doen, ik ga de bougies nog vernieuwen om uit te sluiten dat deze warm minder zouden presteren wat de schakelmomenten van de bak zou kunnen beinvloeden, verder denk ik er toch aan de bak te inspecteren en olie en filter te verversen.

    Wanneer iemand dit probleem herkent dan hoor ik graag van je….alle reacties zijn welkom!!!

    Heb ook wel eens gelezen over een toevoeging voor de automatische bak ( voor in de olie ) ik weet alleen niet meer om wat voor probleem het ging, en wat voor toevoeging er gebruikt is???

    Heb ooit een zelfde geintje gehad met een cadillac de ville 1967 en daar was de switch defect bij de carburateur die de schakelmomenten aanstuurde, de contacten waren vuil, switch open gemaakt alles schoon gemaakt en daarna weer perfect, 4 jaar mee gereden zonder problemen!!!

    Hoor graag van jullie……Alvast bedankt Paul ;-))

  • Peter

    Hallo paul.

    ik zie dat je in 2008 een probleem met je bak hebt gehad van je caprice ik heb nu precies het zelfde en kwam jou bericht tegen.

    hoe heb je dit probleem verholpen.

    Groeten Peter